Siirry pääsisältöön

Videot

"Pitsisukat" naapurin tytölle

Elämme vielä muuton keskellä "kahden asunnon loukossa", joka onneksi päättyy parin viikon päästä. Tulevan entisen asuntomme naapuriperhe sai hiljattain perheenlisäystä ja neuloin pienokaiselle villasukat Seiskaveikasta. No, lankaahan jäi huimasti yli, joten neuloin siitä vielä vauvan isosiskollekin sukat. Valmistuttuaan beiget sukat näyttivät silmissäni ankeilta nuoren naisen sukiksi ja lisäsin niihin helpon piristyksen: kolme virkattua kerrosta mansikkajäätelönvaaleanpunaista "pitsiä". Aikanaan, kun sukat ovat jääneet pieneksi, on helppo purkaa "pitsi" pois ja kierrättää sukat pikkuveljelle. Neuloin koon 33-34 sukat seuraavasti: aloitus 36 silmukkaa -> 3 oikein, 3 nurin joustinneuletta 10 krs -> 1 oikein, 1 nurin joustinneuletta 15 krs -> kantapää -> sukkaosa 40 krs ainaoikein neuletta -> kärkikavennus ja päättely. Vaaleanpunaisen " pitsin" virkkasin viimeiseksi: ensimmäinen krs 5 ketjusilmukkaa per lenkki, toinen krs 6 kjs per le

Aarikan vanha kukkariipus ja siihen sointuva sormus

En muista mistä ja milloin olen ostanut Aarikan vanhan kukkariipuksen, koru on ollut minulla jo vuosia. Siihen sointuvan sormuksen olen ostanut Berliinistä Mauerparkin kirpputorilta vuonna 2009. Sormusta ostaessani en ajatellut sitä kukkariipuksen kaveriksi, itse asiassa huomasin korujen yhteensopivuuden vasta paljon myöhemmin. Sormus oli ostettaessa minulle hieman väljä, mutta koska olin ensimmäistä kertaa käymässä Mauerparkissa niin halusin ehdottomasti itselleni jonkin matkamuiston sieltä. Nykyään sormus on minulle sopivan kokoinen (sormeni ovat turvoksissa rannevamman takia), käytän sormuksia vain vasemmassa kädessä, koska oikeassa kädessä koen sormusten olevan "tekemisen" tiellä.





Kommentit

Suositut tekstit