Siirry pääsisältöön

Videot

Asustejoulukalenteri, luukku 24: tik-tak

  Tik-tak, tik-tak: joulukalenterin aika on täynnä kun viimeinen luukku aukeaa. Ja sieltähän löytyy aikarautoja: kaksi rannekelloa, joihin olen tuunannut rannekkeet.  Mustahihnaisen  Brandenburgin porttia esittävän kellon olen löytänyt patterinkeräyksestä Berliinistä. Punahihnainen sydämenmuotoinen kello on puolestaan ostettu kirpputorilta. Aiempien vuosien kalentereiden jouluaaton luukkuihin pääset näistä linkeistä: Korvakorukalenteri Punaisten laukkujen joulukalenteri Kierrätyslöytöjen joulukalenteri

Pöytäliinasta poncho

Olin sunnuntaina pienellä puistokirppiksellä myymässä ja ihastuin naapurimyyjälläni olleeseen oranssiin retropöytäliinaan. Myyjäkollega puolestaan tykästyi minulla myynnissä olleeseen paljettikankaiseen kännykkäpussukkaan. Meillä molemmilla oli hintapyynnöt euron, joten teimme tavaroilla vaihtokaupat rahaa käyttämättä - ihan parasta kirppiskierrätystä mielestäni!

Oranssi pöytäliina oli myyjän mukaan 1970-luvulta. Kangas oli kulunut vuosien saatossa pehmeäksi ja pari pientä reikääkin oli matkan varrella tullut, mutta tahroja liinassa ei ollut yhtäkään. Näin jo kirppiksellä pöytäliinan värikkäänä kesäponchona suojaamassa käsivarsia auringon paahteelta. Kotona leikkasin liinan reunoista käännökset pois: liina saa "hapsuuntua" omaa aikaansa käytön myötä, samalla tavoin kuten farkkujen lahkeitakin rispaannutetaan. Keskelle liinaa leikkasin pääaukon, jonka kanttasin kapealla valkoisella kaitaleella (liinan reunasta pois leikattua kangasta). Valmista! 

Ponchon värimaailmaan minulla on pari sopivaa laukkua; Globe Hopen kehyslaukku ja Marimekon oranssi Kivet -laukku. Koruista minulla puolestaan löytyy asuun sopivaa Aarikkaa.






Kommentit

Suositut tekstit